Inzet van mediation
of vertrouwenspersoon
Mensen brengen een groot deel van hun tijd op het werk door, waarbij ze contact hebben met collega’s, leidinggevenden, externen en mogelijk ook klanten. Problemen in de onderlinge samenwerking worden normaliter snel weer opgelost. Maar soms lukt dat niet. Een verstoorde werkverhouding en/of vormen van ongewenst gedrag kunnen grote invloed hebben op het welbevinden van medewerkers en leiden tot hoogoplopende emoties en psychische en/of lichamelijke klachten. Dat is niet goed voor de betrokkenen en niet goed voor uw bedrijf.
Bespreekbaar maken
Reorganisaties, overplaatsingen, arbeidsvoorwaarden, privéproblemen, ongewenst gedrag; allemaal triggers die problemen op het werk kunnen veroorzaken. Wij vinden het essentieel om conflicten te benoemen, bespreken en op te laten lossen, juist daar waar ze zijn ontstaan. Betrokken partijen moeten zo snel mogelijk met elkaar in gesprek. Niet over, maar mét elkaar praten. Zoekt u professionele ondersteuning? De inzet van uw casemanager kan al helpen. Is dat niet voldoende? Dan stellen we de inzet van een gecertificeerde mediator voor. Gaat het om een klacht over ongewenst gedrag? Dan kunnen wij – als u geen vertrouwenspersoon in dienst heeft – een vertrouwenspersoon inschakelen. Dus ook voor professionele gesprekspartners kunt u een beroep doen op de expertise van Arbo Concern.
Profiteren van professionele gesprekspartners?
Arbo Concern
Arbo Concern
Simpelweg 10 x beter
Net als u vinden wij kwaliteit van onze dienstverlening essentieel. Dus investeren we continu in onze medewerkers, in onze organisatie en in onze klanten. Zo onderscheiden wij ons van andere arbodiensten.