Duurzame inzetbaarheid voorkomt ellende voor uw medewerkers, maar ook voor uw organisatie. Wanneer uw medewerkers goed in hun vel en op hun plaats zitten werkt dit door in uw bedrijfsresultaten. In dit artikel ontdekt u veel voorkomende uitdagingen en problemen die met duurzame inzetbaarheid overkomen kunnen worden. Ook leest u wat dit u oplevert en wat uw eerste stap is in het realiseren hiervan.
Uw medewerkers zijn uw kapitaal. Als zij uitvallen heeft uw organisatie een probleem. Burn-out is op dit moment beroepsziekte nummer een. 5% van de beroepsbevolking kan als gevolg van burn-out langere tijd niet werken. Werkstress is een serieuze bedreiging van de productiviteit en continuïteit van uw organisatie. In dit artikel leest u de negatieve impact van werkstress op uw organisatie, de oorzaken ervan en wat u hieraan kunt doen.
Wist u dat 1 op de 10 medewerkers een aantal keer per week geen zin heeft om te gaan werken? En dat een medewerker die minder betrokken is bij het werk minder productief is, zich sneller ziek meldt en eerder op zoek gaat naar een andere baan? Als HR-manager is het belangrijk deze medewerkers op tijd te herkennen. Nog belangrijker is het om te voorkomen dat u ongemotiveerde medewerkers heeft. Gebrek aan motivatie is niet alleen slecht voor uw productie en omzet, maar ook voor werkplezier van anderen, het algemene verzuimpercentage, uw kosten en uw imago als werkgever. Hoe vergroot u werknemersmotivatie voor gezonde en productieve werknemers?
Met een vergrijzende beroepsbevolking, een vermeerdering van flexwerk, snelle maatschappelijke en technologische veranderingen en een krappe arbeidsmarkt is het binnenhalen en behouden van gezonde werknemers van essentieel belang. U kunt preventief aan de gezondheid en vitaliteit van uw medewerkers werken door hen periodiek een preventief medisch onderzoek aan te bieden. Dit geeft u en uw medewerker inzicht in de gezondheid en met advies en interventies tijdig de risico’s verminderen. In dit artikel bespreken we uitvoerig wat het PMO precies inhoudt en wat dit u oplevert.
In Nederland is per werknemer het verzuim gemiddeld 4 van de 100 werkdagen. Ongeveer 21% van het verzuim was te voorkomen geweest, net als het hierop volgende productie- en omzetverlies. Een belangrijke graadmeter hiervoor is vitaliteit. Heeft uw organisatie een hoog verzuimcijfer of is het verloop van personeel hoger dan u zou willen? In dit artikel leest u waarom vitaliteit van belang is en hoe u in 5 stappen uw personeelsmanagement hierop inricht. Ook vindt u 6 aandachtspunten die u meteen in de praktijk te brengen om de bevlogenheid in uw organisatie terug te brengen.
In Nederland lopen ongeveer 1 miljoen werknemers risico op burn-out, staat op de website van Rijksoverheid. In 2017 waren de verzuimkosten door werkstress maar liefst 2,8 miljard euro. Hoog tijd om werkstress aan te pakken en te voorkomen dat ook uw organisatie te kampen krijgt met met uitvallende medewerkers door stress en burn-out. Maar de vraag is: hoe is burn-out te voorkomen? In dit artikel leest u wat burn-out is, wat u kunt doen om de kans op burn-out bij uw medewerkers te verkleinen. Ook vindt u 5 aandachtspunten voor uw omgang met een werknemer die al met burn-out(klachten) kampt.
U wilt minder onvrede, verzuim en verloop binnen uw organisatie. In een tijd met een krappe en vergrijzende arbeidsmarkt en waarin uw medewerkers langer moeten doorwerken groeit dit belang in hoog tempo. Wat doet u aan werknemers die voor hun pensioenleeftijd al zijn opgebrand? Houdt u rekening met een hoger burn-out risico bij jonge werknemers? In dit artikel leest u wat het vergroten van werkvermogen voor uw organisatie kan betekenen en hoe u dit aanpakt.
Met onze cookies wordt jouw digitale ervaring geoptimaliseerd!
Functioneel
Functionele cookies zijn noodzakelijk en helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Statistieken
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
Marketing
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.