Arbo Concern online brochure
Ondernemende arbodienst. Partner in verzuimpreventie, verzuimreductie en beter worden.
Samen maken we uw bedrijf beter. Met een daadkrachtige aanpak. Met modern en effectief casemanagement. Met eigen bedrijfsartsen. Met persoonlijke aandacht. En daar profiteert u van! We zorgen dat u meer grip krijgt op verzuim. Dat u slimmer omgaat met uw mogelijkheden. Dat uw medewerker niet langer dan strikt noodzakelijk uit het arbeidsproces is. We schakelen snel, stellen de juiste vragen en geven u houvast. We beloven dat we naar u luisteren, u serieus nemen. We zorgen dat uw vragen over verzuim worden meegenomen door onze bedrijfsarts. We leren u en uw bedrijf goed kennen en komen met oplossingen en adviezen die werken. Kortom; we beloven u dat wij er voor u zijn.
Verzuimaanpak van Arbo Concern
Iedere medewerker elke dag gezond en vitaal aan de slag, dat klinkt goed. Daarom streven wij naar gezond werken en duurzame inzetbaarheid. Net als u. Toch kan iedere medewerker, en dus ook iedere werkgever, worden geconfronteerd met verzuim. Meestal is dat van korte duur en is uw werknemer snel weer aan het werk. Maar wat als het langer duurt? Als er werknemers onterecht thuis zitten? Of als re-integratie maar niet lukt? Juist dán staan de meedenkende professionals van onze arbodienst met raad en daad voor u klaar.
Ondernemend. Voor u.
Net als u zijn wij ondernemers. En ondernemend. En dat merkt u. Bij onze oprichting in 1996 hadden we een belangrijke missie; wij gaan het anders doen! We waren niet tevreden met de aanpak van traditionele arbodiensten. Onze belangrijkste kritiek? De werkgever staat buiten spel en er wordt te weinig gedaan om verzuim écht aan te pakken. Die onvrede hebben we gebruikt als brandstof voor een energieke eigen werkwijze. Ondernemend. Onderscheidend. Met aandacht voor werknemer én werkgever. Met eigen bedrijfsartsen en eigen casemanagers. Wij doen wat we zeggen en we zeggen wat we doen. Of laten. En dat werkt beter. Ondertussen hebben ruim 700 kleinere en grotere klanten uit uiteenlopende branches zich bij onze arbodienst aangesloten. Samen maken we het verschil in de aanpak van verzuim.
Verzuimpercentage
onder de 3%
Van papier naar praktijk
Veel organisaties hebben verzuimbeleid. U ook? Dat is mooi. Maar wat wordt ermee gedaan in de dagelijkse praktijk? Wij helpen u om beleid handen en voeten te geven. Te vertalen naar de praktijk. Door afspraken te maken over verzuimgesprekken. Over de regels bij ziekteverzuim. Over de inzet van verzuimprofessionals (wanneer wel of niet). En alles wat u binnen uw bedrijf kunt doen om verzuim te voorkomen, te verkorten en de terugkeer naar het werk te bespoedigen. Dat doen we uiteraard samen met u. Hoe? Neem contact op als u meer wilt weten.
Arbo Concern
Simpelweg 10x beter
Landelijke dekking met 10 vestigingen
Ons hoofdkantoor is gevestigd in Noordwijk. Om al onze klanten goed van dienst te zijn, hebben we vestigingen op 10 verschillende locaties. Door heel Nederland. Van Breda tot Alkmaar. Van Amsterdam tot Rotterdam. Onze deskundige verzuimprofessionals werken vanaf verschillende (spreekuur)locaties. Zo staan we in heel Nederland voor u klaar. Van bedrijfsarts en casemanager tot arbeidsdeskundige; we zijn altijd dichtbij én altijd goed bereikbaar! Net als u vinden wij kwaliteit van onze dienstverlening essentieel. Dus investeren we continu in onze medewerkers, in onze organisatie en in onze klanten. Zo onderscheiden wij ons van andere arbodiensten.
Krijgt een van uw medewerkers te maken met verzuim? Meestal weet u als werkgever wat u moet doen en lost u de zaken samen op. Juist voor die situaties waarin u er samen niet uitkomt staan wij voor u klaar. Denk aan frequent verzuim, problemen bij re-integratie, psychisch verzuim, etc.
Beter-weters
Zonder arrogant te zijn, dat is wel wat we zijn. Met onze ervaring en achtergrond weten we alles over beter. Ook over beter worden zonder ziek te zijn. Denk eens aan betere communicatie. Beter en sneller handelen. Beter en actiever begeleiden. Beter gedeeltelijk het werk hervatten. Aan al deze vormen van ‘beter’ kunt u als werkgever dagelijks een actieve bijdrage leveren. Natuurlijk helpen wij u daarbij. We zijn uw betrouwbare partner in verzuimpreventie, -reductie en beter worden. Dus nemen we zorg uit handen en verminderen we ‘gedoe’. Dat klinkt beter!
Verzuimpreventie prioriteit
Het klinkt logisch; verzuim voorkomen is nog altijd de meest effectieve aanpak. Toch zien we in de praktijk dat veel werkgevers pas in actie komen bij verzuim. Dat is zonde. Zo’n 97% van uw medewerkers is wél aan het werk is. En dat wilt u graag zo houden toch? Daarom heeft preventie de hoogste prioriteit voor onze arbodienst. Naast verzuimreductie en verzuimbeheersing richten we ons samen op de zaken die u kunt doen – of laten – om ziekte en uitval van uw medewerkers te voorkomen. Daarbij is het belangrijk om de rol van uw leidinggevenden optimaal te benutten. Ze zijn de ‘ogen en oren’ in het veld. Ze zien, of zouden moeten zien, hoe het met uw medewerkers gaat. En weten wanneer het tijd is voor een (verzuim)gesprek.
Eigen bedrijfsartsen
De moderne en communicatieve bedrijfsartsen van Arbo Concern zijn bij ons in dienst. Uw voordeel? U krijgt uw eigen bedrijfsarts toegewezen. Niet steeds een nieuwe naam, niet steeds een andere visie. U weet gewoon waar u aan toe bent. En wellicht nog belangrijker; onze bedrijfsartsen hebben aandacht voor de verzuimende medewerker én de werkgever. Ze kennen uw bedrijf en weten dus ook wat de mogelijkheden zijn qua werkhervatting. Dankzij de proactieve opstelling van onze bedrijfsarts staat u als werkgever niet buiten spel en duurt verzuim niet langer dan strikt noodzakelijk.
Van verzuim naar werkhervatting
Verzuim voorkomen, daar sturen wij sterk op. Maar dat lukt helaas niet altijd. Iedere medewerker kan te maken krijgen met ziekteverzuim. En dus ook iedere werkgever. Wij vinden het belangrijk dat er direct na de ziekmelding persoonlijke en professionele aandacht is voor de medewerker. Niet vanuit wantrouwen, maar vanuit vertrouwen in herstelgedrag en een zo snel mogelijke terugkeer op het werk. Met heldere afspraken over verzuimbegeleiding, werkhervatting en eventuele (tijdelijke) aanpassingen. Zodat uw medewerker niet langer dan strikt noodzakelijk uit het arbeidsproces is.
Ontzorging en vroegtijdige interventie: actief werken aan verzuimverlaging
Door voor deze Topping te kiezen worden uw verzuimende medewerkers op de eerste verzuimdag gebeld en voeren wedezelfde dag de verzuimintake uit waarmee gelijk werkhervattingsafspraken worden gemaakt. Deze Topping is speciaal voor bedrijven met een hoog verzuim en/of een hoog frequent kortdurend verzuim. We verhogen de verzuimdrempel en verkorten de verzuimduur zodat u snel resultaat boekt in de verzuimreductie.
Tarief Topping Direct bij abonnementen Basis / Ontzorgd
Dit contactmoment kan kosteloos naar de eerste verzuimdag worden omgezet. De verrichting ‘Verzuimintake’ wordt aan u gefactureerd.
Tarief Topping Direct bij verzuimabonnementen All-in
€ 21,00 per medewerker per jaar
Ziekmelden bij Arbo Concern en direct uitvoering van de verzuimintake
Door voor deze topping te kiezen dient uw verzuimende medewerker zich ook bij Arbo Concern ziek te melden. In deze ziekmelding voeren wij direct de verzuimintake uit, waardoor gelijk afspraken over de werkhervatting worden gemaakt. Deze Topping is speciaal voor bedrijven met een hoog frequent kortdurend verzuim. We verhogen de verzuimdrempel aanzienlijk zodat u vrijwel direct resultaat boekt in de verzuimreductie.
Tarief Topping Ziekmelden Bij Arbo Concern
(alleen mogelijk in combinatie met Topping Direct) Kosteloos. Dit contactmoment kan kosteloos naar eerste verzuimdag worden omgezet. De verrichting ‘Verzuimintake’ wordt aan u door gefactureerd.
Sluit u deze Topping bij uw abonnement af? Dan betaalt u geen kosten voor het inplannen / uitnodigen voor spreekuur bedrijfsarts, systeemmutaties en bijdrage locatiekosten.
Tarief Topping Correspondentie
€ 13,75 per medewerker per jaar
Bij het abonnementen All-in zijn de kosten voor correspondentie
en eenvoudige administratieve handelingen al inbegrepen.
| Verzuimabonnement | Basis | Ontzorgd | Intensief | All-in |
|---|---|---|---|---|
| Online verzuimapplicatie Dossiermanager | ||||
| Ziek- en herstelmeldingen via Dossiermanager | ||||
| Aangesloten bij bedrijfsartsen en deskundigen | ||||
| Interne check van ziekmelding op bijzonderheden | ||||
| Verzuimstatistieken/managementinformatie | ||||
| Direct inzicht in verzuimdossiers en rapportages | ||||
| Meerdere inlogcodes/autorisaties op Dossiermanager | ||||
| Signalering frequent verzuim via Dossiermanager | ||||
| 42e -weeksmelding | ||||
| Poortwachtersignaleringen via Dossiermanager | ||||
| Start verzuimbegeleiding (zie Verzuimintake) | 2e dag | 2e dag | 1e dag | 2e dag |
| Verzuimintake (eerste telefonisch consult) inclusief rapportage | ||||
| Vervolgconsults (tijdens eerste 6 weken verzuim)* | 2e week** | |||
| Verzuimrapportage n.a.v. Verzuimintake en Vervolgconsult | ||||
| Zwangerschapsmelding | ||||
| Casemanagement vanaf 6e week (Poortwachterwetgeving) | ||||
| Opmaak/bijstelling Plan van Aanpak | ||||
| Eerstejaarsevaluatie | ||||
| Assistentie medewerker WIA-aanvraag | ||||
| Bedrijfsarts inplannen & uitnodiging spreekuur | ||||
| Telefonische frequent verzuimgesprekken | ||||
| Frequent verzuimgesprekken op locatie van de klant | ||||
| Spreekuur bedrijfsarts tijdens eerste 6 weken op indicatie Arbo Concern | ||||
| Spreekuur bedrijfsarts na 6de week - Poortwachterspreekuren | ||||
| Bedrijfsarts Poortwachterverrichtingen & documenten | ||||
| Opmaak & bijstelling probleemanalyse (inclusief IZP) | ||||
| Actueel oordeel | ||||
| Arbeidsomstandigheden / Second Opinion spreekuur | ||||
| Sporeninterventie (Arbeidsdeskundig Onderzoek/2e spoor) | ||||
| Kosten behandelaar voor opvragen medische informatie | ||||
| Standaard verzuimreglement / huishoudelijk reglement | ||||
| Periodieke Poortwachter-audits | ||||
| Medewerker meldt ziek bij Arbo Concern / verzuimintake | ||||
| Huisbezoek / Spoedhuisbezoek | ||||
| Arbeidsdeskundige / veiligheidskundige / A&O-deskundige | ||||
| Mediator / NLP-coach | ||||
| Vertrouwenspersoon | ||||
| No-show zonder tijdige afmelding |
- Deze service is opgenomen in het verzuimabonnement
-
Deze service koopt u in op basis van verrichtingen c.q. wordt doorbelast
-
Deze service kunt u ook inkopen op basis van een Topping (aanvulling op abonnement)
-

Deze service kunt u als losse verrichting én als Topping (aanvulling) inkopen.
* Deze telefonisch consults worden tijdens de eerste 6 weken van het verzuim, afhankelijk van de verzuimcase, gedoseerd uitgevoerd. Gemiddeld wordt tijdens deze periode één keer per week een telefonisch consult uitgevoerd. Verzuimrapportage is hierbij inbegrepen.
** In het All-in abonnement is, naast de verzuimintake op de 2e verzuimdag, een vervolgconsult in de tweede verzuimweek inbegrepen. Bij het All-in abonnement worden de overige verzuimconsults tijdens de eerste 6 verzuimweken alleen in opdracht van u uitgevoerd en extra gefactureerd.
| Ziek- en herstelmeldingen via Dossiermanager | Inbegrepen |
| Telefonisch consult inclusief voorbereiding en rapportage (TCR) | 37,75 |
| Spreekuur met verzuimbegeleider / casemanager (locatie Arbo Concern / per 30 minuten) | 64,50 |
| Huisbezoek standaard: binnen 2 werkdagen (melden voor 10.00 uur / per 30 minuten) | 99,00 |
| Huisbezoek spoed: binnen 1 werkdag (melden voor 10.00 uur / per 30 minuten) | 125,00 |
| Bedrijfsarts inplannen en uitnodiging spreekuur (inclusief bijdrage locatie/verbruikskosten) | 22,50 |
| Opstellen plan van aanpak WIA | 129,00 |
| Frequent verzuimgesprekken (locatie Arbo Concern / per gesprek) | 163,25 |
| Periodieke voortgangsbewaking / evaluatie dossiers (per 30 minuten) | 64,50 |
| Evaluatie / bijstellen Plan van Aanpak | 117,75 |
| Opstellen eerstejaarsevaluatie / (eind)evaluatie plan van aanpak | 129,00 |
| 42e-weeksmelding UWV | Inbegrepen |
| Begeleiden WIA-aanvraag / inclusief UWV-bezoek oproep werknemer (per 60 minuten) | 129,00 |
| Re-integratie (tweede spoor) en outplacement | Vanaf 1.650,00 |
| Psychologische trajecten/fysiotherapie | Op offerte |
| Administratieve verrichtingen | 94,50 |
| Door Arbo Concern registreren / muteren van NAW gegevens (per medewerker) | 12,50 |
| Dossiercheck 26ste week volgens 123-5 principe i.s.w. ‘derden’ bedrijfsarts | 143,00 |
| Dossiercheck 39ste week volgens 123-5 principe i.s.w. arbeidsdeskundige | 143,00 |
| Dossiercheck 52ste week volgens 123-5 principe i.s.w. | 264,50 |
| Ziek- en herstelmeldingen via Dossiermanager | Inbegrepen |
| Telefonisch consult inclusief voorbereiding en rapportage (TCR) | 37,75 |
| Spreekuur met verzuimbegeleider / casemanager (locatie Arbo Concern / per 30 minuten) | 64,50 |
| Huisbezoek standaard: binnen 2 werkdagen (melden voor 10.00 uur / per 30 minuten) | 99,00 |
| Huisbezoek spoed: binnen 1 werkdag (melden voor 10.00 uur / per 30 minuten) | 125,00 |
| Bedrijfsarts inplannen en uitnodiging spreekuur (inclusief bijdrage locatie/verbruikskosten) | 22,50 |
| Opstellen plan van aanpak WIA | 129,00 |
| Frequent verzuimgesprekken (locatie Arbo Concern / per gesprek) | 163,25 |
| Periodieke voortgangsbewaking / evaluatie dossiers (per 30 minuten) | 64,50 |
| Evaluatie / bijstellen Plan van Aanpak | 117,75 |
| Opstellen eerstejaarsevaluatie / (eind)evaluatie plan van aanpak | 129,00 |
| 42e-weeksmelding UWV | Inbegrepen |
| Begeleiden WIA-aanvraag / inclusief UWV-bezoek oproep werknemer (per 60 minuten) | 129,00 |
| Re-integratie (tweede spoor) en outplacement | Vanaf 1.650,00 |
| Psychologische trajecten/fysiotherapie | Op offerte |
| Administratieve verrichtingen | 94,50 |
| Door Arbo Concern registreren / muteren van NAW gegevens (per medewerker) | 12,50 |
| Dossiercheck 26ste week volgens 123-5 principe i.s.w. ‘derden’ bedrijfsarts | 143,00 |
| Dossiercheck 39ste week volgens 123-5 principe i.s.w. arbeidsdeskundige | 143,00 |
| Dossiercheck 52ste week volgens 123-5 principe i.s.w. | 264,50 |
| Ziek- en herstelmeldingen via Dossiermanager | Inbegrepen |
| Telefonisch consult inclusief voorbereiding en rapportage (TCR) | 37,75 |
| Spreekuur met verzuimbegeleider / casemanager (locatie Arbo Concern / per 30 minuten) | 64,50 |
| Huisbezoek standaard: binnen 2 werkdagen (melden voor 10.00 uur / per 30 minuten) | 99,00 |
| Huisbezoek spoed: binnen 1 werkdag (melden voor 10.00 uur / per 30 minuten) | 125,00 |
| Bedrijfsarts inplannen en uitnodiging spreekuur (inclusief bijdrage locatie/verbruikskosten) | 22,50 |
| Opstellen plan van aanpak WIA | 129,00 |
| Frequent verzuimgesprekken (locatie Arbo Concern / per gesprek) | 163,25 |
| Periodieke voortgangsbewaking / evaluatie dossiers (per 30 minuten) | 64,50 |
| Evaluatie / bijstellen Plan van Aanpak | 117,75 |
| Opstellen eerstejaarsevaluatie / (eind)evaluatie plan van aanpak | 129,00 |
| 42e-weeksmelding UWV | Inbegrepen |
| Begeleiden WIA-aanvraag / inclusief UWV-bezoek oproep werknemer (per 60 minuten) | 129,00 |
| Re-integratie (tweede spoor) en outplacement | Vanaf 1.650,00 |
| Psychologische trajecten/fysiotherapie | Op offerte |
| Administratieve verrichtingen | 94,50 |
| Door Arbo Concern registreren / muteren van NAW gegevens (per medewerker) | 12,50 |
| Dossiercheck 26ste week volgens 123-5 principe i.s.w. ‘derden’ bedrijfsarts | 143,00 |
| Dossiercheck 39ste week volgens 123-5 principe i.s.w. arbeidsdeskundige | 143,00 |
| Dossiercheck 52ste week volgens 123-5 principe i.s.w. | 264,50 |
| Ziek- en herstelmeldingen via Dossiermanager | Inbegrepen |
| Telefonisch consult inclusief voorbereiding en rapportage (TCR) | 37,75 |
| Spreekuur met verzuimbegeleider / casemanager (locatie Arbo Concern / per 30 minuten) | 64,50 |
| Huisbezoek standaard: binnen 2 werkdagen (melden voor 10.00 uur / per 30 minuten) | 99,00 |
| Huisbezoek spoed: binnen 1 werkdag (melden voor 10.00 uur / per 30 minuten) | 125,00 |
| Bedrijfsarts inplannen en uitnodiging spreekuur (inclusief bijdrage locatie/verbruikskosten) | 22,50 |
| Opstellen plan van aanpak WIA | 129,00 |
| Frequent verzuimgesprekken (locatie Arbo Concern / per gesprek) | 163,25 |
| Periodieke voortgangsbewaking / evaluatie dossiers (per 30 minuten) | 64,50 |
| Evaluatie / bijstellen Plan van Aanpak | 117,75 |
| Opstellen eerstejaarsevaluatie / (eind)evaluatie plan van aanpak | 129,00 |
| 42e-weeksmelding UWV | Inbegrepen |
| Begeleiden WIA-aanvraag / inclusief UWV-bezoek oproep werknemer (per 60 minuten) | 129,00 |
| Re-integratie (tweede spoor) en outplacement | Vanaf 1.650,00 |
| Psychologische trajecten/fysiotherapie | Op offerte |
| Administratieve verrichtingen | 94,50 |
| Door Arbo Concern registreren / muteren van NAW gegevens (per medewerker) | 12,50 |
| Dossiercheck 26ste week volgens 123-5 principe i.s.w. ‘derden’ bedrijfsarts | 143,00 |
| Dossiercheck 39ste week volgens 123-5 principe i.s.w. arbeidsdeskundige | 143,00 |
| Dossiercheck 52ste week volgens 123-5 principe i.s.w. | 264,50 |
Medische keuringen
Preventief medisch onderzoek (PMO) en beroepsmedische keuringen zoals chauffeurs keuringen, bodemsaneringskeuringen, vaccinaties etc.
Re-integratie diensten
Arbeidskundigen, 2e en 3e spoor re-integratie trajecten, outplacement.
Arbeidsgerelateerde vraagstukken Personeelsbemiddeling
Veiligheidskundige, Risico inventarisaties & Evaluaties, BHV, werkplekonderzoek, arbeidskundig onderzoek, verzuimtrainingen, arbeidshygiënisten.
Trainingen & opleidingen
- Verzuimmanagement en praktijk voor leidinggevenden (verzuimtrainingen/frequent verzuimtrainingen)
- Training Gesprekstechnieken verzuimgesprekken
- Bedrijfshulpverlening (BHV) basis- & herhalingscursussen
Arbeidsdeskundig onderzoek en 2e spoor re-integratietrajecten
Wij hebben ervaren arbeidsdeskundigen in dienst voor het uitvoeren van arbeidsdeskundig onderzoek op locatie. Dit soort onderzoek is nodig bij het re-integratieproces (sporenbeleid). Daarnaast ondersteunen wij u ook bij de uitvoering van het 2e spoor re-integratietraject.
PMO’s/PAGO’s en medische keuringen
Wij bieden u de mogelijkheid om beroepsmedische en particuliere keuringen uit te laten voeren:
- PMO (Preventief Medisch Onderzoek) en PAGO (Periodiek Arbeids Gezondheidskundig Onderzoek)
- Rijbewijskeuring voor vrachtwagen- en buschauffeurs, taxichauffeurs en senioren
- Spirometrie (longfunctie), ECG (inspannings-ECG), bloedonderzoek, audiometrie (gehooronderzoek), visus (gezichtsveldonderzoek)
Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E)
Ook voor het uitvoeren en toetsen van uw RI&E kunt u bij ons terecht. Wij garanderen u een aantrekkelijk tarief! Bovendien hebben we een passende oplossing voor organisaties met meerdere vestigingen. Dit geldt ook voor werkplekonderzoek, klimaatonderzoek en geluidsmetingen en aanmeten c.q. leveren van gehoorbescherming.
Mentale interventietrajecten en bedrijfsfysiotherapie
Om langdurig verzuim te voorkomen beschikken wij over deskundigen die uw medewerkers kunnen begeleiden. Op uw indicatie kunnen we psychologische trajecten of bedrijfsfysiotherapie inzetten om toekomstige uitval van uw medewerker te voorkomen. Hiervoor werken we samen met gespecialiseerde bureaus op het gebied van fysiotherapeutische en psychologische begeleiding.
Mediation, conflictbemiddeling, ontslagzaken en een extern vertrouwenspersoon
Conflicten komen in vrijwel elke organisatie voor. Loopt een conflict te hoog op? Maak dan gebruik van onze gecertificeerde mediator om het conflict op te lossen. Als het tot ontslag komt, dan adviseren en begeleiden wij u bij de ontslagaanvraag (UWV/kantonrechter) en we screenen het personeelsdossier. Zo nodig werken wij samen met een/uw advocaat voor de juridische afwikkeling van het ontslag.
Vertrouwenspersoon
Wil je dat jouw medewerkers altijd toegang hebben tot een vertrouwenspersoon? Dit is mogelijk bij Arbo Concern, door hiervoor een abonnement af te sluiten. Consulten zullen los worden gefactureerd.